MEDİTASYONU ALIŞKANLIK HALİNE GETİRMEK - İyi Dilek

MEDİTASYONU ALIŞKANLIK HALİNE GETİRMEK

Herkese Merhaba,

Covid 19’un fazlaca artış göstermesi birçoğumuzda kaygı duygusunu tetikliyor olabilir. İster istemez özgürlüklerimizin kısıtlanması, sevdiklerimizle görüşemiyor olmak,  maske takmak, hastalıkla burun buruna yaşamak gerçekten zorlayıcı bir süreç ve elbette tüm bunları hep birlikte aşacağız. Bugün kaygı durumumuzu kontrol altına almakta bize destek olan meditasyon hakkında konuşacağız. Meditasyon nasıl yapılır konusuna daha önce değinmiştim, buraya tıklayarak o yazıya göz atabilirsiniz, bugünse meditasyonu alışkanlık haline getirmekten bahsedeceğim.

Aşağıda vereceğim taktikleri sadece meditasyonu sürekli kılmak için değil, aynı zamanda alışkanlık haline getirmek istediğiniz diğer konulara da uyarlayabilirsiniz. O zaman gelin bu önerilere göz atalım:

Zamanı Önden Belirleyin

Danışanlarıma her zaman “gününüzü planlayın” derim. Kast ettiğim o gün neler yenilecek, egzersize ne zaman vakit ayrılacak gibi konulardır. Bunun yanında meditasyon yapılacak zamanın da önden belirlenmesi, her gün aynı saatte yapılması meditasyonu alışkanlık haline getirmek için çok faydalı olacaktır. Peki, sizin için en doğru zamanı nasıl bulursunuz? Deneyerek 😊 Önce kendinize ayırabileceğiniz 10 huzurlu dakika sabah mı akşam mı daha olası, bunu tespit edin. Bazıları sabah erken, kimsecikler uyanmadan meditasyon yapmayı daha çok seviyor, bazıları akşam, günün telaşı bittikten sonra. Yani bunun bir kuralı ya da doğrusu yok, size en uygun saat neyse, her gün o zamanda kendinizle randevunuz olduğunu hatırlayın.

Bir Gruba Dahil Olun

Meditasyonu alışkanlık haline getirmek sizin için zorlayıcı oluyorsa bunu bir grupla birlikte yapabilirsiniz. Nereden meditasyon grubu bulacağım diye merak edenleriniz için örneğin Sevgili Hocam İlker Pazarbaşı bu tarz çalışmalar yapıyor, instagram hesabını takip edebilirsiniz.

Beklentinizi Azaltın

Çevrenizde meditasyon yapan kişiler varsa, konu geçtiğinde sizinle bazı deneyimlerini paylaşabilirler. “Şöyle hissettim, böyle bir vizyon gördüm, vücudumda karıncalanma hissi oldu adeta bir enerji geçişiydi” gibi cümleler duyabilirsiniz. Veya yaptığınız bir çalışmada siz de bunlara benzer deneyimler elde edebilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken nokta ise; her meditasyona oturduğunuzda böyle bir beklentinizin olmaması. Çünkü bunlar gerçekleşmediği zaman “ ben yapamıyorum, meditasyon bana göre değil” gibi düşüncelere kapılabilirsiniz. Oysa ki meditasyon herkese göre ve bence herkes için gereklidir. Sizin yaşayacağınız deneyimler tamamen size özgü olacaktır. Her birimiz özel ve tek olduğumuz için meditasyonun getirileri ve bunların zamanlaması da değişecektir.

İstikrarlı Olun

Bazı günler canınız hiç de kendinizle 10 dakika geçirmek istemeyebilir. 10 dakika nefese odaklanmak bazen sanıldığı kadar kolay olmayabilir. Burada kilit nokta adanmışlık yani istikrar. İstemeseniz de ya da üşenseniz de her gün söz verdiğiniz saatte bu zamanı kendinize ayırın.

Meditasyon Günlüğü Tutun

Zaman zaman danışanlarıma içimizdeki sabotajcıdan bahsederim. Hani siz bir konuda çaba gösterirken, içinizden bir ses “ sen yapamazsın, ne gerek var şimdi bunlara, aman boşver …” der ya işte o bizim sabotajcımız. Amacı da bizi yeniliklerden korumak 😊 Değişime kapalı olduğumuz noktamız. Zaman zaman sabotajcımızla konuşmamız ve onu ikna etmemiz gerekir, yoksa hep bir iç çatışmayla yaşarız. İşte meditasyon günlüğü de ilk başladığınızdan o güne dek hangi yolları kat ettiğinizi içinizdeki o ufaklığa göstermek için faydalı olacaktır. Örneğin başta 5 dakika nefese odaklanmakta zorlanırken belki 21 günün sonunda 10 dakikanın nasıl geçtiğini anlamayacaksınız. Bunları unutmamak için günlük tutun.

Zinciri Kırma

Zinciri kırmamak için duvarınıza bir takvim yerleştirebilirsiniz. Bu takvime her gün meditasyondan sonra, yaptığınıza dair bir işaret koyabilirsiniz. Ya da boş bir kavanoza her gün için bir TL atın 😊 Kavanoz dolduğunda da o paralarla kendinize bir hediye alabilirsiniz. Meditasyona eşlik edecek güzel bir mum olabilir mesela.

Sıraladığım önerilerden en azından birinin sizi destekleyeceğini umuyorum. Çoğunlukla evde olduğumuz bu dönemde ve her zaman kendimize ayırdığımız vakit, kendimize gösterdiğimiz değeri de anlatır bize.

Sizin de önerileriniz varsa yorumlara bekliyorum,

Sağlıklı ve mutlu kalın,

İyiDilek

Düşüncelerinizi Paylaşın

× WhatsApp