MEDİTASYON ZAMANI - İyi Dilek
meditasyon

MEDİTASYON ZAMANI

Hayatta bazen bulunduğumuz nokta, gerçekten de olmak istediğimiz yer mi diye sorgularız. Hatta kim olduğumuzu, ne istediğimizi tekrar tekrar düşünme ihtiyacı duyabiliriz. Çoğumuz bu düşüncelere odaklanamadan unutur gider. O ayki faturaları ödeyip ödemediğimiz, atmayı unuttuğumuz bir e-posta, akşama ne pişireceğimiz, indirimdeki o ayakkabıyı alıp almayacağımız gibi bin tane fikir üşüşür tepemize ve kim olduğumuz, hayattan ne beklediğimiz konusu başka bahara kalır. İşte benim bu duruma karşı bulduğum en iyi yöntem meditasyon oldu. Bugün gelin beraber zihni sakinleştirmekten, meditasyon yapmaktan bahsedelim.

Hayat amacına yaklaşmak ve doğru kararlar vermek kimilerine göre içsel rehberliğini, kimilerine göre kalbinin sesini duyabilmekle mümkün. Amacınızın böyle ulvi olmasına da gerek yok aslında. Sadece yaptığınız işe odaklanmak için bile günümüzde bence meditasyon yapmak şart. Mesela ben bu yazıyı yazmaya başladıktan sonra e-postalara mı bakmadım, instagram paylaşımları mı yapmadım 😊 sonra “ben ne yapıyordum” diye düşününce geri buraya dönmek aklıma geldi. Bu dağınık zihinle işleri tamamlamak mümkün ama çok daha uzun sürdüğünü söyleyebilirim.

meditasyon Benzer durumları siz de yaşıyor musunuz? Kendinizi sürekli geleceği veya geçmişi düşünürken buluyor musunuz? Oysa ki hayat andadır. Anda kalmak ise sakin bir zihinle mümkün. Peki o zaman ne yapalım?

Meditasyon Hakkında Öneriler

Daha önce pek meditasyonla ilgilenmediyseniz veya “bu konular bana uzak” düşüncesindeyseniz bu yazı tam da size göre aslında çünkü benim de bir süre öncesine kadar sizden farkım yoktu. Meditasyon sürekli ilgimi çeken ama asla vaktim olmayan bir konuydu. En sonunda net bir karar aldım, bunun bana faydasını düşündüm ve eylem planıma geçtim. Şimdi size meditasyon hakkındaki önerilerimi sıralayacağım.

  • Meditasyona ayıracak vaktim yok demeyin, çılgın yoğun temposuna rağmen Steve Jobs bile düzenli meditasyon yapmış. Sizin de bir 5 dakikanız vardır kendiniz için 😊
  • Meditasyon deyince konuyu büyütmeyin, illa da mumlar, buhurdanlıklar, müzikler şart değil. Rahatsız edilmeyeceğiniz bir ortam ve siz yeterlisiniz.
  • Yaptığım herşeye özenirim, tadını çıkartmayı severim diyenlerdenseniz bir üst maddede belirttiklerimle kendinize bir meditasyon köşesi oluşturabilirsiniz. Sakin bir müzik, rahatlatıcı bir mum ışığı, lavanta gibi güzel bir doğal çiçek kokusu elbette alacağınız etkiyi artıracaktır.
  • Her gün aynı saatte meditasyon yaparsanız bunu bir alışkanlık haline getirmeniz kolaylaşır.
  • Zinciri kırma takvimleri var belki duymuşsunuzdur, bunları alabilir veya kendiniz de çizebilirsiniz. Sonra da meditasyon yaptığınız her güne bir işaret koyarak bu alışkanlığı pekiştirebilirsiniz.

Peki meditasyon nasıl yapılır?

meditasyon

  • Bunun birçok yöntemi var, örneğin ben bir uygulama satın aldım ve her gün kendime sakin bir köşe oluşturup dinliyorum, nefesime odaklanıyorum. Siz de benzer bir destek alabilirsiniz.
  • Aslında sadece oturup, gözlerinizi kapatıp nefesinize odaklansanız bile faydasını görürsünüz.
  • Bir başka önerim, sağ elinizin baş parmağıyla sağ burun deliğinizi kapatın ve sağ eliniz dik yukarı baksın. Gözler kapalı şekilde sol burun deliğinizden nefes alıp, verin. Bu nefes çalışmasını çok stresli hissettiğiniz anlarda da yaparsanız, sizi nasıl sakinleştirdiğini göreceksiniz.
  • Nefesinize odaklandığınız zaman düşüncelerin her zaman olduğu gibi size akın ettiğini hissedebilirsiniz. Bu durumda bir tren düşlemenizi istiyorum. Her bir vagonunda, aklınıza gelen düşünceler olsun. Siz treni uzaktan izliyorsunuz gibi hayal edin. Yeşil çimlere yayılmışsınız, güneş içinizi ısıtıyor. Düşünceler, tren vagonlarına binip, sırayla önünüzden geçip gidiyorlar. Sadece 5 dakika bu egzersizi yaparak iç sesinizi, içsel rehberliğinizi, kalbinizin sesini daha net duyduğunuzu göreceksiniz.

Sağlıklı ve mutlu kalın,

Düşüncelerinizi Paylaşın

× WhatsApp