TATİLDE KİLO ALMAMAK İÇİN ÖNERİLER - İyi Dilek

TATİLDE KİLO ALMAMAK İÇİN ÖNERİLER

Merhabalar,

Güneşin tüm sıcaklığını hissettirdiği günlerdeyiz. Eğer bu yaz tatile çıkma planlarınız varsa tatilde kilo almamak için bu yazıya göz atmanızı öneririm. Uygulanabilir ve pratik birkaç öneriyle tatilinizden çok daha mutlu bir şekilde döneceğinizden eminim.

Bundan birkaç yıl önce tatil hazırlığı yapmak beni hem aşırı gerer bir yandan da dinleneceğim için mutlu ederdi. Gergin hissederdim çünkü kilolarım nedeniyle hiçbir kıyafetim üzerime yakışmazdı. Tatilde ne giyeceğim stresini çok iyi bilirim. Diğer yandan örneğin her şey dahil bir tesisteysem, sanki tüm yiyecekleri yemeliyim gibi düşünürdüm. Ya da şöyle diyebilirim, tatilde en mutlu olduğum anlar kendimi açık büfede kaybettim zamanlardı. O zamanlarda bile üzerimde hissettiğim şaşkın veya alaycı bakışlar yüzünden yemeğin tadını çıkartamadığım olurdu. İnsanların diğerlerini fiziklerine bakarak yargılama hakkını kendilerinde bulmaları hoş değil. Bununla beraber seneler sonra anladım ki, asıl kendimi yargılayan ben olduğum için o lokmalar boğazıma diziliyormuş. Sonuç olarak çoğu zaman tatilden kilo almış ve mutsuz olarak eve dönerdim.

Şimdi, çok farklı bir bedende ve bilinçteki Dilek olarak, tatilleri çok seviyorum ve tadını da sonuna kadar çıkartıyorum. Tatilde kilo almamak için aşağıda sıralayacağım önerileri uygularsanız hem keyifli bir tatil yapacağınızı hem de düzeninizi koruyacağınız için daha mutlu bir şekilde tatilden döneceğinizi düşünüyorum.

TATİLDE KİLO ALMAMAK İÇİN ÖNERİLER

1-) Tatilde sağlıklı alışkanlıklarınızı koruyun.

Rutinler bizi belirli bir düzende korumak ve motivasyonun devamlılığı için gereklidir. Her ne kadar tatil denince konu biraz da rutinin dışına çıkmak da olsa, ben artık tatilde de olsam sabah rutinimi sürdürüyorum. Hem bundan keyif aldığım hem de faydasını bildiğim için tatil sabahları da güne oil pulling yaparak, ardından suyumu içerek başlıyorum. Sabah yürüyüşleri benim için adeta meditasyon gibi, özellikle de deniz tatiline gitmişsem sahil boyunca yürüyorum. Ardından dönüp kuru fırçalama yapıyorum ve güne hazırım 😊 Siz de ufak bir kavanozda hindistan cevizi yağınızı taşıyabilirsiniz, doğal at kılı fırçası bavulda zaten fazla yer kaplamaz. Bunları yanınıza almasanız bile sabah yürüyüşünün çok iyi geldiğini göreceksiniz. Deniz tatilindeyseniz yürüyüş yerine yüzmeyi de tercih edebilirsiniz.

2-) Açık büfe tuzaklarından kendinizi koruyun.

Covid 19 ile beraber yeni normale alıştığımız bu günlerde her şey dahil veya açık büfe sunan otellerin uygulamalarında bir değişiklik söz konusu mu bilemiyorum ancak genel olarak bu konseptle ilgili birkaç şey söyleyeyim. Tatil = sınırsız yeme özgürlüğü gibi bir inanışınız varsa bunu değiştirin. Yani nasıl olsa her şeyin parasını ödedim hepsinin tadına bakayım tavrı size gereksiz kalori alımı olarak geri dönüyor. Siz yine çoğu şeyin tadına bakın, elbette tatildir, hakkınız ama bunu dengeli bir biçimde menülere serpiştirin. Örneğin meyvenizi bir porsiyon olarak kahvaltıyla beraber yiyin. Mutlaka ekmek tarzı birşey yemek istiyorsanız yine bunu kahvaltıda yapın. Kahvaltı tabağınızın yarısı domates, salatalık ve diğer salata malzemelerinden oluşsun. 3 öğün beslenecekseniz ve tatlı yemek istiyorsanız, dondurma gibi sütlü bir tatlı tercih edebilirsiniz ve bunu da öğlen yiyebilirsiniz. Açık büfelerin bence en güzel yanı zeytinyağlı çeşitleri. Yine güzel bir salata, kırmızı veya beyaz et ve yanında zeytinyağlı ile şahane bir öğle menüsü oluşturursunuz. Akşamları ise çok hafif geçireceğiz bunda anlaşalım. Mümkünse sadece bir zeytinyağlı tabağı veya salata, ya da çorba salata gibi hafif seçeneklerle akşam yemeğini atlatın. Eğer mümkünse ben 2 öğün beslenmenizi öneririm. Kuvvetli bir kahvaltı ve dolu dolu (yine sebze ve salata da olacak ) bir ikinci öğün (akşam 19:00 dan sonra olmayacak şekilde)  ile dengeyi koruyabilirsiniz.

Portrait beautiful young asian woman happy smile with floating breakfast in tray on swimming pool

3) Bol su için.

Özellikle sıcak havalarda su kaybı çok fazla oluyor. Tatile giderken mutlaka mataranızı yanınıza alın ve sık sık su için. Yeri gelmişken kendi kullandığım ve çok memnun kaldığım termos ve matara çeşitlerini artık sitemde satışa sundum. Linke tıklayarak göz atabilirsiniz.

4)Yanınızada sağlıklı atıştırmalıklarınız hep olsun.

Tatilde bazen belirli bir düzeni korumak zor olabilir. Örneğin bir yere gezmeye gittiniz ve planladığınızdan uzun kaldınız. Kan şekeri düşmeye başladığında etraftaki sağlıksız seçeneklere hayır demek her zamankinden zor olabilir. Bu nedenle ben her zaman tatil çantama hurma, ceviz, beyaz leblebi, kuru kayısı veya doğal barlardan koyuyorum. Acil bir durumda hemen imdamıma yetişiyorlar.

5)Hareketli olun.

Tamam tatilde sezlonga yerleşip kitap okumak, hamakta sallanmak çok keyifli. Ama sabah yürüyüşünden bağımsız olarak gün içinde veya gittiğiniz yer çok sıcaksa akşam yemeğinin ardından kısa bir yürüyüşe daha çıkabilirsiniz. Bu hem daha rahat uyumanıza neden olur hem de yukarıda dediğim gibi meditatif bir etkisi de var.

Son olarak söylemek istediğim tatil hem zihninize hem bedeninize olsun. Ihtiyacınızdan fazla yiyecek tüketerek veya aşırı alkol alımıyla bedeninizi yorduğunuz zaman, tatilden dinlenmiş olarak değil yorgun olarak dönersiniz. Denizin, güneşin, yaz rüzgarının, yediğiniz her lokmanın, içtiğiniz suyun tadını çıkartın. Tatilde kilo almamak aslında tüm bunlara dikkat edince oldukça kolay.

Sağlıklı ve mutlu kalın,

Düşüncelerinizi Paylaşın

× WhatsApp