TAŞ DEVRİ DİYETİ - İyi Dilek

TAŞ DEVRİ DİYETİ

Herkese Merhaba,

Bugün sayfamda taş devri diyeti konusuna yer vereceğim. Öncelikle belirtmek isterim ki; bu yazı bir tavsiye niteliğinde değildir, siz bu beslenme şeklini uygulamak isterseniz mutlaka öncelikle br sağlık uzmanının görüşünü alın. Çünkü açıkcası herkese uygun bir diyet değil. Sağlık durumunuza, yaşam tarzınıza, beslenme alışkanlıklarınıza göre size uygun olup olmadığı değişebilir.

Düşündüğümüz zaman evcil hayvanlar ve insanlar dışındaki tüm canlıların, çok eski zamanlardan beri aynı şekilde beslendiklerini görüyoruz. Mesela aslanlar etle, zebralar otla besleniyor ve doğal ortamlarındaysalar aynı yaşam alışkanlıklarıı sürdürüyorlar.

Elbette gelişen teknoloji ve sanayileşmeyle beraber biz insanların tüm yaşam alışkanlıkları değişti. Artık karnımızı doyurmak için avlanmak zorunda değiliz, nerdeyse tüm gün 200 metre bile yürümeden ihtiyaçlarımızı karşılayabilecek bir durumdayız. Evden çalışıp, egzersiz yapmayan birini düşünün, yemeği de bir tıkla sipariş ediyorsa 100 metre bile adım atmıyor olabilir.

Ne eskisi kadar doğa koşullarına ve güneşe maruz kalıyoruz, ne de yediğimiz besinler eskiden olduğu kadar besleyici. Yine de günümüz şartlarında mümkün olduğu kadar doğal beslenmemiz, hareketli olmamız bizim yararımıza olacaktır. Gelin o zaman taş devri diyeti neleri kapsar, nasıl beslenilir br göz atalım*:

Taş Devri Diyeti’nde Yenilebilecekler:

Patates dışındaki tüm sebzeler, tüm meyveler, yer fıstığı hariç tüm yağlı tohumlar, tüm taze et türevleri, yumurta.

Taş Devri Diyetinde Uzak Durulacaklar:

  • Süt ve süt ürünleri, tüm tahıllar, tüm kuru baklagiller, patates, yer fıstığı
  • Bu beslenme tarzını uygularken şu konulara da dikkat edilmelidir:
  • Seçilecek besinlerin mümkün olduğu kadar doğal, organik olmasına özen gösterilmelidir.
  • Sebze ve meyveler kendi mevsimlerinde tüketilmelidir.
  • Rafine edilmiş, işlenmiş, katkı maddesi içeren hiçbir ürün tüketilmemelidir.
  • Un, tuz ve şekerden ayrıca kahve ve alkolden uzak durulmalıdır.
  • Yeteri kadar su içilmelidir.
  • Mümkün olduğunda vitamin ve mineral değerlerini korumak için sebze ve meyveler az pişirilmelidir. Buharda pişirme gibi teknikler kullanılması daha uygun olur.
  • Et çeşitleri çok fazla pişirilmeden ızgara yapılabilir.
  • Mümkün olduğunca hareketli ve doğayla teması içeren bir yaşam tarzı besimsenmelidir. Artık ava çıkmasak da düzenli egzersiz yapma, güneş ışığından faydalanma önemlidir.
  • Bir süre önce sirkadiyen ritim üzerine yazı yazmıştım, orada belirttiğim gibi güne başlama ve yatma saatlerini mümkün olduğunca gün ışığıyla paralel yürütmek faydalı olacaktır.

Yazımı faydalı bulduğunuzu umuyorum. Gördüğünüz gibi doğal beslenme ve egzersiz her zaman karşımıza çıkan konular. Sağlığımızı uzun süre korumak istiyorsak, buna önem versek iyi olur diye düşünüyorum. Bir sonraki yazıda buluşmak dileğiyle.

Sağlıklı ve mutlu kalın,

İyiDilek

 

*Diyet içeriği konusunda Değerli Hocam İlker Pazarbaşı’nın paylaşımını baz aldım.

Düşüncelerinizi Paylaşın

× WhatsApp